Lamborghini Aventador SVJ – o fiara pe patru roti

Noul Lamborghini Aventador SVJ este cea mai puternica masina de productie construita vreodata de fabrica din Sant’Agata Bolognese. Este un Aventador, dar „J”: rapid, usor si extrem de mai eficient fiind o alegere adecvata pentru pasionatii cailor putere si ai adrenalinei maxime.

Care sunt caracteristicile noului Lamborghini Aventador SVJ

  • Amprenta si, in acelasi timp, ambitia maxima a fiecarui Lamborghini ne readuce la inceputul anilor 70, cand Lamborghini ii incredinteaza lui Bob Wallace sarcina de a construi un Miura pentru competitii. In felul acesta a luat nastere Jota, al carui nume a amintit „protocolul J” al FIA, doar pentru a sublinia natura cursei automobilelor.
  • Fata de modelul Miura care era si comercializat, acesta a fost mult mai performant, cu suspensii de curse si discuri de frana auto-ventilate. In plus, datorita carburatorilor noi si a modificarilor raportului de compresie, a fost capabil sa livreze inca 70 de cai, atingând o viteze de de 440.
  • Dar adevaratul element distinctiv al prototipului a fost caroseria, realizata cu panouri din Avional, un aliaj de aluminiu si cupru, capabil sa asigure o greutate mai mica, care a adus modelul la o greutate mai mica de 900 kg. Casa di Sant’Agata nu a concurat niciodata oficial, dar Jota a servit drept baza pentru o versiune stradala a Miura, SVJ, construita datorita solicitarilor unor clienți. Doar cinci exemplare au fost facute, iar acum au o valoare inestimabila.
  • Construit in numai 900 de exemplare (la care se vor adauga inca 800 pentru varianta Roadster), modelul de fata a castigat titlul de cel mai performant Lamborghini realizat vreodata ca standard: este masina de serie cu cel mai rapid motor termic din circuitul Nürburgring, cu un timp de 6 minute si 44 de secunde. V12-ul sau atinge 770 CP, iar modificarile la evacuarea si admisia libera imbunatatesc sunetul.
  • Formele Lamborghini Aventador SVJ sunt nascute exclusiv pentru aerodinamica, ii accentueaza caracterul sportiv si, fara indoiala, il fac mai potrivit pentru utilizare pe circuit decat pe sosea. Structura care utilizeaza pe scara larga fibra de aluminiu si carbon, pornind de la cadrul monococ, adaposteste un management dinamic extrem de rafinat și integrat. Sistemul de directie activ (Lamborghini Dynamic Steering) si cel din spate (Lamborghini Stear Wheel Steering) sunt combinate pentru a oferi performante dinamice maxime.
  • Sistemul LDS se adapteaza vitezei si modului de conducere selectat de pilot trecand de la directia directa la mai indirecta, in timp ce sistemul LRS gestioneaza puntea de directie din spate datorita celor doi actuatori electromecanici.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.