Pregatirea autovehiculului pentru sezonul rece in cativa pasi simpli

Iarna este unul dintre cele mai insidioase anotimpuri pentru soferi. Gheata, zapada, ceata si vanturile puternice sunt adesea principalele cauze ale accidentelor rutiere neprevazute.  Prin urmare, fiecare sofer ar trebui sa fie intotdeauna pregatit sa faca fata provocarilor acestui sezon, pregatindu-si masina din timp pentru situatii neprevazute.

  • Starea tehnica a masinii

Prima si cea mai importanta este starea tehnica buna a masinii. Indiferent de sezon, defectiunile masinii pot fi intotdeauna o conditie prealabila pentru situatiile care pun viata in pericol.

Cand vine vorba de iarna, aceste preconditii cresc brusc, mai ales din cauza posibilitatii unor conditii complicate de drum. Prin urmare, este necesara intretinerea regulata a masinii, iar pentru zonele cu ierni mai intense – inspectiile inainte de iarna sunt obligatorii.

  • Monitorizarea nivelurilor de antigel si lichid de racire

Desi, dupa unii, racirea motorului nu este o mare problema iarna, este bine ca lichidul de racire sa fie la nivel pentru orice eventualitate. Antigelul, la randul sau, impiedica masina sa inghete la temperaturi sub zero. In principiu, amestecul de iarna este in raport de 60% antigel la 40% apa. Pentru acele zone in care conditiile sunt departe de a fi normale, raportul antigel-apa ar trebui sa fie mai mare.

  • Presiunea si adancimea benzilor de rulare a anvelopelor

Stabilitatea masinii este un factor cheie care poate face diferenta dintre viata si moarte. Prin urmare, este de maxima importanta sa se verifice in mod regulat daca anvelopele nu sunt uzate si, daca este necesar, sa fie inlocuite cu altele noi.

  • Lichidul stergator de iarna

Sunt multe persoane care, in ciuda sfatului expertilor, completeaza cu lichid de vara in lunile reci. Rezultatul – un parbriz cu zapada, care este o conditie prealabila directa pentru accidente. Prin urmare, trecerea la o substanta de iarna este imperativa.

  • Schimbarea uleiului de motor cu ulei de iarna

In general, exista 3 tipuri de uleiuri: de vara, de iarna si de toate anotimpurile. Aceasta diferenta se bazeaza pe vascozitate, care determina cat de lichid va fi amestecul de ulei.

Uleiurile de vara sunt in general mai groase, in timp ce iarna, efectul dorit este ca uleiul sa fie destul de lichid pentru a ajunge rapid la elementele care au nevoie de lubrifiere. Uleiurile de iarna pot fi identificate prin denumirea „W” care provine de la „iarna”.

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.