Cum protejezi masina pe timp de vara

Se spune ca iarna masina este supusa unor conditii destul de dificile: carosabilul este ud, alunecos, temperaturile extreme fac extrem de dificila pornirea dimineata iar soferul se confrunta chiar cu blocajul in trafic sau inzapezirile. Insa nici vara conditiile de mers cu masina pe sosea nu sunt mai bune. Asfaltul incins, canicula care determina supraincingerea motorului, atmosfera torida din masina sau schimbarile bruste de temperatura (interior rece gratie aerului conditionat si afara cald) au influente negative importante asupra stilului de condus.

Stilul agresiv de condus pe timp de vara dauneaza sigurantei conducatorului auto si al masinii

Vara, riscul de spargere a anvelopei este mult mai mare din cauza temperaturii ridicate ale soselelor si din cauza incarcaturii masinii. De asemenea, cauciucurile insuficient umflate sau supraumflate produc probleme pe sosea de aceea este bine ca soferii sa verifice presiunea din roti si sa aiba o rezerva mereu pregatita.

Temperatura masinii la interior este extrem de ridicata in cazul masinii parcate la soare. Pentru a racori masina mai repede, conducatorii auto trebuie sa deschida toate geamurile si aerul conditionat astfel incat aerul rece sa circule si cel cald sa fie dat afara. O protectie solara asigurata masinii este extrem de bine-venita, astfel ca soferii sunt sfatuiti sa foloseasca fie o copertina pentru masina fie sa parcheze la un loc umbrit mereu si sa nu uite de lacul protector pentru bord si scaunele de piele.

Pentru a evita supraincalzirea motorului, soferul trebuie sa opreasca in loc sigur si sa astepte racirea acestuia minim jumatate de ora la umbra, dupa care sa deschida capota pentru a vedea care este problema. Verificarea lichidului de racire inainte de a pleca la drum este o operatiune foarte importanta.

Soferii sunt sfatuiti sa circule prudent pe perioada verii, sa evite stilul agresiv de condus, sa nu puna frane bruste sau sa tureze masina foarte puternic. Canicula alaturi de stilul agresiv de condus cresc riscul producerii unui accident sau a unei defectiuni la masina.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.