Cand trebuie schimbata distributia masinii?

Cu siguranta orice conducator auto interesat de modul de functionare al masinii a fost curios sa afle mai multe despre rolul pe care il are distributia masinii in functionarea acesteia. Distributia masinii este un subansamblu al motorului care are ca si principal rol sincronizarea componentelor care sunt responsabile de admisie, de evacuare si de pozitia cilindrilor, respectand timpii de ardere ai motorului.

In cazul unor autoturisme, distributia poate cuprinde si pompa de apa, fiind inclusa din cureaua dintata de antrenare, rola de ghidare, din intinzator si pompa de apa, pentru autoturismele in care distributia masinii este pe curea.

Cureaua de distributie vs. lantul de distributie

Cureaua de distributie inseamna mult mai mult decat o simpla bucata de cauciuc. Aceasta are un pret destul de mic, iar dupa anii 1990, lantul de distributie a inceput sa fie apreciat de specialistii in domeniu. Producatorii mari cu renume in domeniu si-au echipat masinile cu lanturi de distributie, in loc de curele, insa problemele ivite in timp au determinat decizia ca ultimele modele sa includa tot curea de distributie si nu lant.

Lantul de distributie ar avea cateva avantaje in fata curelei de distributie, pentru ca nu necesita inlocuire la 60000-100000 kilometri, la fel ca si cureaua de distributie, este realizat din metal rezistent si functioneaza cu ajutorul unui intinzator.

Ce se intampla daca in distributia masinii cedeaza cureaua sau lantul de distributie?

Distributia masinii este un sistem destul de complex, iar cedarea curelei de distributie inseamna necesitatea unui alt kit de distributie, inlocuirea pistoanelor, supapelor si a altor piese afectate. Cedarea lantului de distributie poate insemna pagume foarte mari. Lantul este o piesa grea, din metal, care, daca se rupe la o turatie inalta, poate sparge blocul motor, chiulasa si poate indoi vibrochenul. De asemenea, este posibil sa fie nevoie de inlocuirea completa a motorului in cazul in care lantul se rupe in mers.

Per total, un lant de distributie este mai rezistent, tine mai multi kilometri decat o curea de distributie, insa este mai zgomotos si daca va ceda, produce pagube insemnate.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.