Anvelopele: mituri la demontat

Dacă mituri precum cel al lui Bigfoot sau al Monstrului din Loch Ness sunt inofensive, în schimb, se vehiculează, în domeniul auto, anumite mituri cu alură de adevăr care sunt foarte periculoase pentru siguranța rutieră și care, evident, ar trebui eradicate.

Iată, în cele ce urmează, câteva dintre cele mai des întâlnite:

  1. Anvelopele trebuie schimbate când sunt complet uzate. Fals și periculos! Cel mai sigur criteriu care trebuie să dicteze momentul schimbării anvelopelor este atunci când observi  că înălțimea bandei de rulare a atins limita legal admisă de 1,6 mm, deoarece, deși pneurile au o garanție cuantificabilă în ani, gradul lor de uzură depinde exclusiv de modul și intensitatea la care sunt utilizate.
  2. Dacă vrei să schimbi anvelopele, dar și să faci economie în același timp, soluția ideală este să montezi două, pe față. Fals! Indiferent de tipul de tracțiune (pe față, pe spate sau all 4), cele două anvelope trebuie puse pe spate, pentru că de ele depinde stabilitatea și controlul asupra mașinii
  3. Anvelopele de vară și anvelopele de iarnă sunt dependente exclusiv de sezonul aferent. Fals! Schimbarea anvelopelor nu depinde de un termen calendaristic, ci de temperatura de afară (sub 7 grade Celsius, constant, mai multe zile succesive). Dacă mergi vara într-un loc cu zăpadă, este de bun simț și de minimă siguranță să montezi anvelopele de iarnă.
  4. Anvelopele de iarnă sunt strict destinate circulației pe zăpadă. Fals! Anvelopele de iarnă sunt concepute să fie multifuncționale pentru condiții generale de iarnă: aderență crescută la sol înghețat, cu polei, umezeală; asigură o stabilitate crescută, derapaj controlat;
  5. Având un profil mai accentuat, anvelopele de iarnă frânează mult mai bine vara, pe asfalt uscat. Iarăși fals! Rulate în alt anotimp decât cel pentru care sunt concepute, anvelopele vor cunoaște un grad mai mare de uzură și nu își vor valorifica potențialul pentru care au fost create;
  6. Anvelopele all-season pot fi folosite, relaxat, în toate anotimpurile (că doar așa indică și numele, nu?). Ei bine, greșit! În afară de faptul că sunt acceptate legal (deci nu vei lua amendă dacă circuli iarna cu ele) și aparent te scutesc de o cheltuială în plus, puțini știu că acestea au fost concepute pentru țările în care iernile sunt doar friguroase, dar fără zăpadă, deci nu au profilul necesar pentru o aderență crescută; sunt slabe calitativ, se uzează rapid, nu sunt perfecte nici pentru asfaltul de vară, nici pentru cel de iarnă.

Acestea fiind spuse, este bine să luați în considerare informațiile de mai sus atunci când vă decideți pentru achiziționarea de anvelope, fie ele anvelope second hand sau anvelope noi. O ofertă variată, servicii profesionale și consultații suplimentare găsiți și pe pagina cauciucauto.ro.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.