Cum alegem uleiul potrivit pentru motor

Alegerea uleiului de motor pentru masina poate parea un lucru dificil, insa cel mai bun mod de a afla care este uleiul adecvat este citirea manualului producatorului masinii. In general, uleiul trebuie ales in functie de vreme si de abia dupa aceea puteti incepe alegerea unui anumit brand. Cele mai recente standarde sunt “SL”. SL se refera la un grup de teste de laborator si de motor pentru controlul motorului la temperaturi ridicate. Urmatorul pas este sa alegeti vascozitatea potrivita pentru temperaturile la care vehiculul functioneaza (verificati manualul de utilizare).

Intelegerea etichetelor

Etichetele pe care le veti gasi pe fiecare recipient de ulei de motor va va spune daca uleiul corespunde cu actuala clasa de service SL. Etichetele au, de asemenea, numarul viscozitatii SAE care va spune daca uleiul a trecut testul de conservare a energiei. Simbolul starburst din partea stanga indica faptul ca uleiul a trecut testele pentru SL.

Vascozitate

Vascozitatea (rezistenta fluidului la scurgere) este reprezentata de anotimp (reprezentata prin “W” pentru Winter- iarna) si temperatura (reprezentat de al doilea numar in denumirea vascozitatii). Deci, uleiul de 10W-30 are o vascozitate mai redusa la rece si cald decat la 20W-50. Uleiul de motor se subtiaza in timp ce se incalzeste si se ingroasa pe masura ce se raceste. Deci, cu aditivii potriviti pentru a rezista la subtiere, un ulei poate fi evaluat cand este rece, altul cand este fierbinte. Cu cat este mai rezistent la subtiere, cu atat este mai mare al doilea numar (10W-40 fata de 10W-30) si asta este bine. Uleiul mai gros sigileaza mai bine si mentine un film mai bun de lubrifiere intre piesele in miscare.

La temperaturi mai mari, uleiul trebuie sa fie rezistent la ingrosare, astfel incat sa circule mai usor pe toate partile mobile ale motorului. De asemenea, daca uleiul este prea gros, motorul necesita mai multa energie pentru a pune in miscare arborele cotit, care este partial scufundat intr-o baie de ulei. Vascozitatea excesiva poate face mai dificila pornirea motorului, ceea ce mareste consumul de combustibil. Cu toate acestea, uleiurile sintetice pot circula mai usor atunci cand motorul este rece, astfel incat acestea pot trece teste de 0W.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.