Cât de Mult se Poate Supraîncălzi un Motor?

Toate sistemele din lume au o limită. Motorul unei mașini nu reprezintă o excepție în acest sens. În general, acestea se supraîncălzesc în momentul funcționării, ceea ce este normal. Cu toate acestea, într-un final, vor atinge un punct maxim de putere din cauza supraîncălzirii. De-aceea, deținătorii de motoare cu putere mare ar trebui să fie conștienți de capacitatea maximă a temperaturii fiecărui motor. O astfel de prevedere ar trebui să fie asigurată de cei care dețin mașini, din moment ce mașinile se bazează foarte mult pe motor. În acest articol vă vom demonstra cum și de ce se supraîncălzește un motor.

În pofida avansurilor incredibile din tehnologia de azi, un motor de mașină poate genera în continuare prea multă căldură. Acest lucru este perfect logic dacă ne bazăm pe Cea De-a Doua Lege a Termodinamicii. Este, practic, imposibil să poți converti 100% din energia de încălzire a motorului în energie mecanică. Întotdeauna va rămâne căldură care va fi inutilă sistemului. Această energie acumultă în plus reprezintă motivul pentru care motoarele se supraîncălzesc atunci când sunt supra-turate.

Supraîncălzirea și Efectele ei

Având în vedere prezentarea de mai sus și faptul că este perfect normal ca o mașină să se supra-tureze, trebuie să și exemplificăm motivele acesteia. Înainte de a deveni mai exacți, ar trebui să știți că motoarele se pot încălzi atât de mult încât metalul poate deveni roșu.

Când vine vorba de cifre, cele mai multe motoare de mașină au capacitatea maximă de încălzire de aproximativ 250 de grade pe scara Fahrenheit. Acea temperatură reprezintă, de fapt, lichidul de răcire, din moment ce alte componente precum valvele exhaustive se pot încălzi chiar mai mult decât numerele propuse mai sus.

Pe un ton mai serios, aceasta declanșează sistemul de răcire pentru a permite desfășurarea presiunii extreme. Dacă acel lucru se petrece cu adevărat, răcitorul va scăpa de sub duza de evacuare a radiatorului. Iar dacă bucșele, radiatorul și celelalte componente nu sunt îndeajuns de puternice sau grele, nu vor rezista la presiunea răcitorului.

Nu încercați niciodată să atingeți temperatura maximă. Aceasta prezintă o diferențiere majoră față de limita normală. Desigur, mașinile de cursă o pot suporta, dar nu și mașinile normale. Motorul automobilelor care pot depăși 250 de grade Fahrenheit sunt mult prea costisitoare, necesitând design-ul și mâna unui expert.

În mod surprinzător, unele motoare pot atinge 300-400 de grade Fahrenheit, dar, cu toate acestea, aceste temperaturi nu pot rezista decât o perioadă scurtă de vreme, pentru că motorul se va opri în final ori cureaua de transmisie va începe să dea rateuri.

Astfel că este de dorit ca deținătorii de mașini să nu supratureze motoarele, dacă vor să aibă și să-și mențină mașina în stare de bună funcționabilitate.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Setari de Confidentialitate
Nume Activat
Cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a putea oferi o experienta cat mai placuta
Google Analytics
We track anonymized user information to improve our website.
x

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.